dilluns, 24 de novembre del 2008

Disparador de cable per Canon (artesà, per descomptat)

La idea era crear un disparador per la meva càmara, una Canon 1000D, (tot i que segurament altres models de càmara que no puguin anar amb infraroigs -que per cert, molts es poden activar amb un mando de televisió universal- també podrien fer servir aquest sistema).


vaig estar buscant una mica per internet, una mica aquí, una mica allà, i hi havia sistemes per altres càmares, però no per aquest.. axí que em vaig disposar a provar...


aquí es pot veure l'esquema del mini jack desmuntat, (i després de provar vaig arribar a la conclusió que) A és un polsador que activa l'enfocament, i B és el que fa l'enfocament i el disparador. A partir d'aquesta idea vaig fer una petita modificació per la funció "BULB" que després detallaré.

Primer de tot; el material: Auriculars stereo, a ser possible amb dos fils de costat, -aquests que fa tanta rabia quan set van separant fins a baix de tot- (dels xinus ja van bé.. el més barat que he trobat, per reduïr costos, 2€) amb minijack (el jack més petitó), 2 polsadors, i un interruptor (per activar el temps d'obturació "BULB"), estany i soldador, i una capseta, o qualsevol element per sostenir els polsadors...
(el jack lila és només per comparar, és de la mida que estem més acostumats a fer servir)



Seguidament s'han de desmuntar els auriculars, i dessoldar (o tallar) els cables de l'auricular. (per veure quin dels dos cables fà la funció de autofocus, només s'ha de conectar el cable a la càmera i ajuntar els extrems d'un dels cables.... jo he marcat amb un nus el cable que feia autofocus)


Després d'aixó s'han de soldar els polsadors, als extrems de cada un dels cables. Al cable que NO hem marcat amb el nus hi soldem també dos cables amb l'interruptor a l'extrem.


Per assegurar-nos de que tot està ben soldat, endollem el minijack a la càmera i probem els dos polsadors i l'interruptor en la funció BULB.
.
(pels que encara no han provat aquesta funció, permet fer exposicions llargues -durant el temps que premem el polsador de fer la foto-, i l'interruptor fà la funció de mantenir-lo apretat el temps que nosaltres volguèm sense necessitat d'estar-lo prement tota l'estona).
.
I ja per acabar, agafem la capseta, o el que hagim triat per posar els polsadors... (després de buscar per casa he trobat un carregador d'una p1st0l4 de boles, i m'ha semblat que per forma i material, era fàcil de manipular) després era cuestió de fer els forats (jo amb un "cutter" n'he fet prou, però potser per alguns materials un taladre o una serra de modelisme no estaria de més), i enganxar els polsadors i l'interruptor en el lloc que ens sembli més idoni per la manera de treballar, posició de la mà, etc.. cadascú on cregui millor.
.
Dos detalls del muntatge:



I finalment; el disparador per cable acabat!! preu; 2€ dels auriculars dels xinos i els polsadors i estany, que ja tenia, així que finalment m'he estalviat uns 30€ (aproximadament) que fa pagar Canon per el seu!
.
Si teniu qualsevol dubte, o necessiteu una ajudeta, o aquests components (en tinc alguns de sobres), ja ho sabeu ;)
.
Que ho disfruteu, espero que us hagi servit!



Per altres models, s'hauria de mirar, tot i que segurament tots els models de càmea digital deuen portar un sistema de disparador per cable similar...
.
Vinga senyors llop, a estudiar mooolt! que vagi bé la tarda!
.
P.D: les fotos no tenen la il·luminació adecuada, anava amb dos làmpares d'estudi, li hauré de dir a la Fàtima que el pròxim dia em deixi el plató..


5 comentaris:

Petite Salu ha dit...

Quina ràbia de nen! Hi ha alguna cosa que no sàpigues fer/descobrir?

Arghh.. que guai XD

Trastu ha dit...

Quin tarat! si senyor. És més complicat del que em pensava, però ho provaré

Mate ha dit...

sembla que sigui molt complicat però en realitat no.. dedicarli una estoneta...jeje

aiam si s'anima algú més a fer una camera frankenstein d'aquestes!

Trastu ha dit...

Pau, te'n compro un! ja parlarem de negociacions...

Lara ha dit...

Jo també... (depen del preu, eh?!)